Translate

fredag, januari 14, 2011

MIddag i BKK med Bee.


Jag tog mig till Thong Lo med BTS där Bee mötte upp. Och sedan taxi till världens ände där restaurang Thonkrueng ligger. En riktig thairestaurang. Förmodligen populär med tanke på hur mycket folk som var där och förmodligen DYR med tanke på bilarna som stod parkerade på gatan och på restaurangens parkeringsplats.
Vi beställde in några rätter; kommer inte ihåg vad det hette men det var bl.a. kyckling med cahsewnötter och torkad chili. Någosn sorts varm nudel&seefoodsallad och något läbbigt, till dagspris, som serverades med massor av vitlök.
Bee tog en stor Heineken och jag nöjde mig med CC och vatten.
Hela kalaset gick på 155:-
Som sagt, det var ett dyrt ställe. Mycket bra mat och service. Jag kan verkligen rekommendera stället. Men jag har inte en susning om var det ligger. Men jag kan säga att det kostar 39 bath med taxi från Thong Lo. Och då står taxametern på 35 när man sätter sig i den.

Inga kommentarer: