Translate

lördag, januari 22, 2011

Men det blev lite mat i alla fall

Jag visste inte vart jag skulle. Än mindre hur jag skulle ta mig dit.
Det enda jag visste var att det låg söderut och inte så långt.
Så jag drog iväg med "bajken" genom byn, kors och tvärs. Hittade ett
tempel, hamnade på åker där det låg en oxe och idisslade.
Hittade ett ställe mitt i ingenstans där man kunde hyra små käcka
glada stugor.
Och hamnade efter mycket irrande ut på stora vägen.
Och nu vet jag vart jag skall.
Sirindhorn International Environment Park
Och hur jag skall ta mig dit.
Ut på stora vägen och 1,5 km söderut. Det står t.o.m. en stor käck
glad skylt som talar om att här ligger SIEP.
Hur svårt kan det vara.
Men man måste ha pass eller id för att komma in.
Eftersom det ligger inne på kungens sommarresidens område.
Jag hittade även ett ställe att äta mat på.
Där hade aldrig en farang ätit sa de.
Det borde farang göra.

Inga kommentarer: