Translate

fredag, januari 21, 2011

Kväll hos Manfred:


Jag fick för mig att åka till Mr Pok och äta på hans restaurang ikväll.
Men när jag kom dit så var det helt öde, inte en enda människa där. Förutom Mr Pok och hans personal.
Det är inte ens garanti att han är där. VIlket kan vara en fördel ibland; han kan vara lite omständig och virrig. Milt uttryckt.
Så jag fortsatte min färd mot OO's Garden. Men inte heller där såg det ut att vara någon större aktivitet.
Så jag vände om, men istället för att köra tillbaka til byn körde jag utefter stranden och hamnade hos den trevlige Manfred och hans hustru som lagade god mat. Och rejäla porttioner var det.
Det visade sig att Manfred pratade mycket bra svenska; ursprungligen från Bremen men vinterboende här i Bang Kwai där han har sin restaurang och sommarboende i Bäckefors i Dalsland där han har sommarstuga sedan början av 70-talet.
Det var en del folk där hos Manfred på stranden och åt mat; mest tyskar förstås men väldigt trevligt hade jag.
Det finns anlednig att åka tillbaka dit.
 
Posted by Picasa

Inga kommentarer: