Translate

söndag, januari 30, 2011

Hua Hin:

Efter besöket på Beach Garden åkte jag till Hua Hin.
Jag kände för lite liv och rörelse runt mig idag. Lite shopping och nattmarknaden.
Samt ett litet besök på Swensen's.
Jag tog mig först upp till Khao Hin Lek Fai strax väster om Hua Hin som erbjuder en fantastisk utsikt över staden. Nu var inte tidpunkten den bästa; man skall nog vara där på morgonen.
Det rådet fick jag när jag kom tebax till Bang Kwai och folk frågade var jag varit hela dagen eftersom de inte sett mig...
Så jag får väl bege mig dit en tidig morgon.
Så var jag på jakt efter en ny display til iPhonen eftersom jag har tappat min i golvet och den har spruckit lite nere i vänstra hörnet. Det påverkar inte telefonens funktion men om priset är rätt kan det ju vara vits att byta. 1800 bath skulle tjejen i butiken/servicen ha. Det verkar ju vettigt. 390:- blir det ungefär. Mumien skall ha 1600:-
Köpte lite frukt på Tesco Lotus där jag trängdes med tyskar och engelsmän som hade kundvagnar fyllda till bristningsgränsen med öl och surt lådvin...
Jag kände mig lite udda där jag stod med en korg och ett par "Drakfrukter", mandariner och en ananas. Samt två paket med våtservetter...
Jag åt även middag på Tesco Lotus Food Court. Himla bra mat och trevligt att sitta och äta i en lokal med luftkonditionering som omväxling.
Dessutom himla bra mat.
Tog mig även till nattmarknaden där jag pressade ner en bananpannkaka...
Bilder från dagens etapp till till Hua Hin.
Hua Hin 2011-01-30

Inga kommentarer: