Translate

fredag, januari 14, 2011

Fredag

Roade mig som brukligt med lite shoping. Lightvarianten idag. Men det räckte till ett par Levi´s 501. Det hade kunnat bli en eller två Ralph Laurentsjkortor oxå men killen ville inte ge sig utan skulle prompt ha 600 bath för skjortorna. Så han fick behålla dom.
Bee hämtade mig för avfärd till Bang Kwai strax efter klockan 4 på eftermiddagen och hon hittade några små gator som ledde oss fort och lätt ut på motorvägen. Vi slapp i alla fall att sitta allt för länge i köer. Det tog ändå nästan 3 timmar till Bang Kwai. IOFS hade vi en liten toapaus strax innan Petchaburi.

Lägenheten jag hyrt var helt OK, faktiskt lite bättre än vad jag förväntat mig. Storleken på den visste jag ju men jag hade ju köpt ”grisen i säcken” eftersom jag inte sett den innan hur den var möblerad. Dock finns det ingen spis. Men det är ju inte standard och jag klarar mig utan vare sig spis eller bullteve. Men allt annat fanns. Och det var helt OK.

Himla pyrt att husets nät ligger nere och tekniker poppar upp på måndag. Jag pratade med det engelska paret i lägenheten bredvid. Men de har fast lina och snabbt eget nät... där ser man!

Tog en promenad i byn och hälsade på alla, de flesta i alla fall, som jag känner sedan gammalt. Konstaterar att det skett en del förändringar i byn och att det byggs ett nytt bostadshus på tomten bredvid White Condo där jag bor.

Middag åt jag på Mermaid, något av en favvorestaurang sedan tidigare. Soy och May har sålt verksamheten till en av de anställda och det var inte samma nivå som när Soy lagade maten. Soy ägnar sig åt Holliday Inn istället och May jobbar på Cher Hotell & Spa. Var sak har ju sin tid.

Handlade lite nödvändigheter och var lycklig över att jag fått igång luftkonditioneringen. Dock ville inte varmvattenberedaren i badrummet gå igång. Men varmvatten är inte lika mycket måste som luftkonditionering.

Inga kommentarer: