Translate

lördag, januari 29, 2011

Marknaden i Bang Kwai:

Det var nära att jag missade den idag, Jag slappade på eftermiddagen och pratade med Yvonne och jag tänkte att marknaden håller väl på några timmar.
De senaste veckorna när jag kommit dit så har de knappt kommit igång
Så när Yvonne drog iväg på det hon var tvungen att uträtta körde jag med "bajken" till Cindy för att få skallen rakad och fixat till mina ögonbryn. Så jag inte ser allt för skrämmande ut...
Cindy såg frågande på mig när jag sa att jag skulle till marknaden; "de har nog stängt nu, det kan inte vara många kvar där".
Det var det inte heller.
Tanten med de goda korvarna hade packat ihop och gått hem.
Tanten med cashewnöttena hade gjort likadant.
Men tanten med torkad bläckfisk stod kvar som om hon väntade på mig.
Och så hittade jag en tant som sålde sticky rice och fisk med någon sötstark sås. Mycket chili var det.
Och så köpte jag några grillspett.
Jag blev inte utan mat ikväll heller.
Ni kan sluta oroa er nu.

Väl tillbaka i byn så vart jag till favvoskräddaren och beställde 2 skjortor til Calle som han mailat om.
Ordning och reda på den skräddaren, han har kvar måtten från tidigare inköp och hittar snabbt i sina stora böcker där han skrivit ner vem, när och vad som beställts.

Inga kommentarer: