Translate

torsdag, januari 13, 2011

Onsdag eftermiddag:

Skulle åka till Ratchadamri och växla pengar. Mycket bra växlingskurs hos "Super Rich". De har ju, enligt hemsidan, bara ett kontor och det ligger på Ratchadamri Soi 1.
Och smidigast är ju då, om man bor på "Sukumvitten", om man kommer farandes med Sky Train att hoppa av vid Chit Lom och gå därifrån.
Jag blev lite förvånad när jag upptäckte att Super Rich har ett växlingskontor på BTS Station Chit Lom! Himla bra. Slapp jag gå den biten. Och mycket bra växlingskurser.
Så jag gick en sväng in på Central World och sedan bort till MBK där jag hämtade jackan jag köpt tidigare på dagen. Det fanns inte min storlek så jag fick komma tebax på eftermiddagen. Så nu skall jag slippa frysa om det är fortfarande är vinter när jag kommer hem.
Men det slipper jag nog ändå...

Unnade mig lite fotmassage, pedikyr och manikyr hos favvomassagen på Asok. 100 spänn fattigare blev jag och lite drygt en och en halv timma tog det.

Tog sedan en promenad runt Silom; nattmarknaden i Patpong är nästan helt död. Stor upprensning har skett i det träsket. Himla bra det.

Fiskbullar och kycklingspett med chilisås och mango med sticky rice och kokosmjölk till efterrätt åts på rummet när jag kom hem. Inhandlat hos favvotanterna på Silom.

Inga kommentarer: