Translate

torsdag, januari 13, 2011

Frukost på FoodLand!

Det ingår inte frukost på hotellet där jag bor. Så jag knallade bort till FoodLand, ett snabbköp som har öppet dygnet runt och som även har matservering och som dessutom serverar bra mat, för att äta frukost. 15 spänn för 2 ägg och bacon, bröd, smör, marmelad, jos och kaffe eller te.
När jag satt mig vid den långa disken kom det in en man, något äldre än jag, och satte sig bredvid mig vid den långa disken. Jag hade redan fått in min mat.
Han hade uppenbart inte sovit bra på natten förstod jag; han var propert klädd och hade nog varit på en bättre, eller sämre beroende på hur man ser det, tillställning.
Det visade sig att han var stammis på stället och var från England.
Han hejade igenkännande på personalen som hejade tillbaka och log...
Han beställde "det vanliga" och då ropade kvinnan som tog upp beställningen till en kvinna som stod i andra ändan av disken "one Gin&tonic"...
Där ser man.
Riktig engelsk frukost skall tydligen vara det som jag beställde. Plus en Gin&Tonic. Kl 9 på morgonen.
Jaja.
Men mätt blev jag i alla fall.

Inga kommentarer: