Translate

torsdag, januari 27, 2011

Maruk Khatayawan/Sai Yoi Templet

Idag var det besök i byns tempel. Det är Buddist Day idag.
Så Mon och Noot tog med mig och jag fick vara med och delta i de "riter" eller "ritualer" som äger rum när man lämnar gåvor.
Mycket intressant och lärorikt.
Efter besöket i templet gick vi till ett annat litet tempel där jag blev guidad av en engelsktalande munk, något äldre än jag som berättade om temlpets historia och lite om buddismen.
Han blev en aning imponerad när han förstod att jag besökt en del, för thialändarna, viktiga tempel i bl.a. Wat Phra Si Mahathat i Phitsanu Lok och Wat Phrathat Doi Suthep i Chiang Mai. Samt Sukhothais historiska park.
Och det var mer än vad Mon och Noot hade gjort...
Det skall bli intressant att besöka templet igen. Och den trevlige munken.
Härlig omgivning med stranden och planteringarna.
Maruk Khatayawan/Sai Yoi Templet 2011-01-27

Inga kommentarer: