Translate

lördag, januari 15, 2011

Poolarna fick klara sig utan mig idag:


Det är inte så lätt när man inte pratar samma språk... personalen som jobbar i receptionen idag pratar garanterat inget annat är thailändska. Och det beror inte på att de är ohövliga, de kan inget annat språk. Och jag klandrar dom inte för det. Så det blev lite tokigt idag.
Så jag struntade i solstol m.m. och tog en promenad längs stranden till Little Shop strax norr om Beach Garden, en sträcka på 1,5 km. Lite drygt det kanske. Och jag tog min tvätt med mig. De bistår faranger med allt möjligt där; de har restaurang, ett litet hotell, tvättservice och taxirörelse. Maten där är mycket bra och all annan service oxå.
Men när jag kom dit vid 11-tiden så var det stängt. Inte igenbommat utan de hade inte öppnat för dagen. Knepigt. För de brukar servera frukost.
Så jag fick knata vidare med min tvättpåse.
Hälsade på hos personalen på Beach Garden och det var trevligt att träffa dom igen.
Gick via Suan Road ner till tanten som har tvätteri mitt emt Mermaid och lämnade in tvätten där trots att hon är lite "konstig" ibland. Men de gånger vi lämnat in tvätten där har hon alltid gjort ett bra jobb.

Inga kommentarer: