Translate

onsdag, januari 19, 2011

Kväll i byn

Efter besöket på nattmarknaden så unnade jag mig en liten runda i byn.
En fika hos Moon skulle sitta fint. Och jag hade köpt lite goda friterade "kakor" från nattmarknaden.
Men de ville inte komma ut; de satt inne och tittade på teve. Med tröjor på sig. Det var för kallt.
Sa de.
Men kaffe fick jag. Och sitta ute med några andra faranger som inte förstod det där med kallt.
Jag fick oxå en pratstund med golfspelaren och hans caddie som spelar på "asiatiska touren" nånting.. De är från Kalifornien och livnär sig på golf. Himla trevliga killar som går till Cindy för massage efter golfrundan.
Så det blev en pratstund och jag fick fribiljett till golfen i morgon. Tänkte att jag kunde ta mig dit.
Inte så långt härifrån.
Tomt inomhus hos Moon. Fikar gör man ute.

Inga kommentarer: