Translate

fredag, augusti 29, 2008

Fredag

fredag 29 augusti 2008 Bangkok, Thailand
Kära dagbok! Ytterligare en dag i BKK. Ingen frukost på hotellet. Det är bra det. Men kaffe kan man ju fixa i kaffekokaren som finns på rummet. Kaffe bjuder hotellet på. Sedan ut på stan, det var hett, solen tittade fram trots att väderutsikterna hade lovat regnskurar. Av dessa såg jag inget på hela dagen. Det blev frukost “på gatan”; nudelsoppa med fiskbullar och grönsaker samt ananas och vattenmelon. BTS till Central World för att kolla Crocs men jag köpte inga. Promenerade runt lite innan jag tog BTS till Asok för ett besök på min favvofotmassage. 300 bath fick jag punga ut med för en Aromaterpimassage med allt vad det innebär. Det var värt varenda peng. Fötter, ben, axlar, armar och händer fick en rejäl omgång och det kändes underbart efteråt. Sedan blev promenad runt Sukhumvitten, Soierna mellan 18 och 22, massor av små hotell, barer och shopping. Även Lisa’s Massage hade en filial här…
Kvällen blev lugn, jag köpte en blandning av mat på gatan på Si Lom och tog med till Hotellet. Jag var ordentligt trött och var tvungen att packa om resväskan, den hade knappt gått att stänga när jag åkte från Cha Am och det blev ju inte bättre efter ett par besök i affärerna och gatustånden…

Inga kommentarer: