Translate

söndag, augusti 10, 2008

Söndag!


söndag 10 augusti 2008 Bangkok, Thailand
Kära Dagbok!
Sov länge idag och klarade med nöd och näppe kvalgränsen för den i hotellpriset inkluderade frukosten. Men nästa gång jag bokar här på Narai skall jag be att få slippa frukosten; IOFS är det helt OK men lite trist i längden. Korv och melon...bättre att köpa frukost på gatan som thailändare gör. Betydligt mer intressant och omväxklande. 
Det blev en tripp till Chatuchak Weekend Market idag. Tur att det var mulet; det var tillräckligt hett ändå. Jag fick köpt några t-shirts, en gul Pikétröja, Camel Trophy shorts, svarta Levi's jeans och några tygväskor. Lunchen blev an fantastisk soppa och grönsaker på marknaden. Väl tebax på hotellet och den planerade catwalken poolside så kom regnet. Så jag drog täcket upp till öronen och sov en timma lite drygt. Sedan bar det av till Pantip Plaza; resultatet av det besöket blev en DVD med Rolling Stones "A Bigger BAng" + Coldplay Glastonbury 2005. 100 Bath/dvd är ett helt OK pris. Så slipper jag ha dåligt samvete för att jag laddar ner olagligt...

Inga kommentarer: