Translate

lördag, augusti 30, 2008

Lördag.

Lördag 30 augusti 2008 Bangkok, Thailand
Kära dagbok! Jag skall åka hem idag. Det har jag väl ingen överdrivet stor lust med. Om jag skall vara ärlig. Men så är det. Men jag ser ljuset i tunneln, jag skall ju åka tebax 13 januari igen… jag checkade ut vid halv tolv och fick låsa in mina prylar i ett rum på hotellet, det var fler än jag som gjorde detsamma. Begav mig ut på stan för frukost och åkte sedan till MBK eftersom jag hade lovat mig själv att köpa lite mågott-prylar; tvålar, duschkrämer, body lotions m.m. som jag aldrig annars unnar mig. Men eftersom det är billigt här och de saker jag var ute efter inte finns att köpa i Sverige så slog jag till. Begav mig till Boot’s, Watsons, April 27 och allt vad det hette och fyllde min kasse. Tänkte väl inte så mycket på hur jag skulle få hem det… + t-shirt, värmeljus i form av blommor och lite anat småkrafs som jag inte kunde motstå. Var på Spicy Corner på Siam Paragon och köpte en chiliglass… var på Central World men köpte ingenting. Åkte tillbaka till Si Lom och åt middag på gatan, köpte lite olika grillspett med lite olika såser och frukt och åt innan jag knallade tebax till hotellet där jag tvättade mig, bytte kläder och tog en taxi till flygplatsen. Jag checkade in och tjejen i incheckningen stönade när hon såg vad väskan vägde och bad mig ta 2 väskor nästa gång. Jag lovade henne att göra det. Och så hängde hon en “HEAVY”- tag på väskan innan den åkte iväg på bagagebandet… Väl igenom säkerhets- och passkontroll så köpte jag 2 flaskor Gordons Gin för 800 bath och en stor kartong med dubbla Orkidéer för 500 bath. Så det blev lite att släpa på. Dock hittade jag ett öppet, trådlöst nät vid Burger King så jag satte mig där… Planet gick exakt på utsatt tid, tack för att de inte gick med drinkvagnen innan maten. Så att det gick snabbt att få äta, de hade IOFS slarvat bort min matbeställning men jag beställde en god thaigryta med fläskkött och curry
From Cha Am, Thailand, Augusti 2008
Sedan sov jag 8 timmar lite drygt innan jag blev väckt med frukost lite drygt en timma innan vi landade på Arlanda. Himla skönt.

Inga kommentarer: