Translate

onsdag, augusti 27, 2008

Tisdag

tisdag 26 augusti 2008 Bang Kwai, Thailand
Kära dagbok! Idag var det varmt vill jag lova, jag roade mig med att ta med min käcka glada termometer till poolen idag. Det var intressant. Vid 13.30 var det strax under 40 grader i skuggan, jag hade lagt termometern under min solstol. När jag ställde termometern på solstolen gick den upp till 50 grader.
From Cha Am, Thailand, Augusti 2008
Det är då man blir medveten om vem som är en badkruka och vem som pallar en solsemester. Lägg det på minnet. Fotobevis finns på resedagboken.se 
Denna dagen blev som de andra dagarna. Tack och lov. Inga större åthävor. Och det var ju vad jag hade tänkt mig när jag åkte.
From Cha Am, Thailand, Augusti 2008
Slö, slapp och likgiltig. Marinas bror dök upp idag med sin hustru, de bor på ett litet hotell i Hua Hin och de åkte dit på kvällen för att äta middag. De gifte sig förra veckan i norra Thailand, jag kommer inte ihåg vad byn heter, men det är ett litet ställe ute på landet. Marina och hennes föräldrar åkte hit för att vara med på bröllop men Marinas sambo och dotter blev kvar hemma. På kvällen blev det Mermaid för middag, det var ett tag sedan, och maten var god som vanligt. Cha Am Avenue låg nästan öde; det är ju verkligen lågsäsong nu och det tar ytterligare en månad innan turisterna kommer. Men det blir aldrig den turistinvasion som det blir i Phuket, Krabi, Koh Samui eller Koh Chang. Och det känns skönt att veta, här härskar lugnet och friden. KL 22 så är det helt tyst här. 
Vädret idag: varmt, solen sken hej vilt och termometern visade nästan 40 grader i skuggan vid lunchtid. Nu på kvällen, 21.30 är det 27.7 grader. Inget regn i sikte de närmaste dagarna. J

Inga kommentarer: