Translate

fredag, augusti 08, 2008

På plats i BKK


fredag 8 augusti 2008 Bangkok, Thailand
Kära dagbok! TG961 landade i BKK 20 minuter sent (06.10) inget att gråta över. Det kunde ha varit värre. Jag kunde ju ha rest med Finnair...
From BKK, Thailand, augusti 2008
Men köerna in till centrum var de värsta jag upplevt här i BKK; det tog 1,5 timma men luftkonditioneringen i bussen fungerade utmärkt. 
Tyvärr var hotellet så uppbokat att jag inte kunde få uppgradering till Superior rum. Det gör IOFS inte så mycket, det enda som skiljer utrustningsmässigt är vattenkokare och gratiskaffet. Som IOFS består av 2 portionsförpackningar med Nescafe. I övrigt är det samma standard. Men standardrummer ligger i de översta våningarna, det kan ta lite tid innan hissen kommer när man vill åka ner.
Fredagen ägnades åt att inhandla lite livsnödvändigheter; tandkräm, Listerine (Fresch Citrus, som jag inte sett hemma än), duschtvål, raklödder...telefonkort, One2Call, så att jag kan ringa och SMS:a billigt. Det blev även en uppvärmingsrunda till MBK och även lunch därstädes. Köpte bl.a 2 par byxor, t-shirt, linne. 1 par vita låga Converse + ett par Crox sandaler blev det senare på kvällen. + lite annat smått och gott inhandlat...fattar inte; man hiner knappt checka in på hotellet förrän rummet är fullt av påsar med massa prylar...

Inga kommentarer: