Translate

måndag, augusti 11, 2008

Måndag


måndag 11 augusti 2008 Bangkok, Thailand
Kära dagbok! I dag blev det rundtur med Sky Train, jag tog mig hela vägen till On Nut för ett besök bl.a. på Tesco Lotus, ett varhus som jag gärna ville kolla. Det var som ett Coop Forum ungefär.
From BKK, Thailand, augusti 2008
alla fall om man ser til utbud. Men Coop Forum har långt kvar till den höga standarden som "vanliga" stormarknader har här. Inte konstigt att det går dåligt för Coop...Efter det blev det Sky Train till Phrom Pong och en runda på Emporium. Jag var på jakt efter ett objektiv till kameran men i fotaffären fanns inte det jag var ute efter. Men...världen är liten; jag stötte ihop med en f.d. arbetskamrat från Sahlgrenska där! Som var på goflbutikens rea. Hon bor numera i Jomtien och lever ett gott pensionärsliv. Priset på golfprylarna var en fjärdedel av vad de kostar i Sverige !
Jag hann med ett besök på MBK innan jag mötte P. för middag på Fuji; en mycket bra och "dyr" japansk restaurang; komplett middag: sushi, soppa, fisk, "huvudrätt", grönt te och vatten gjorde att vi blev 70:- fattigare/person. Tur att man inte går på flotta restauranger ofta...
Avlsutade kvällen med en kvällspromenad tillsammans med Jalle och Lina. 
Vädret var OK, dock kom det en jävulsk regnskur på eftermiddgen när jag sattpå Starbucks @ MBK. Och det lustiga var att Jalle och Lina hade inte märkt av något regn när de var på Grand Palace ett par kilometer bort. 
Temperatur ca 34C

Inga kommentarer: