Translate

lördag, augusti 09, 2008

Lördag i BKK


lördag 9 augusti 2008 Bangkok, Thailand
Kära dagbok!
Idag höll jag på att missa frukosten, det sög rejölt i kroppen i morse. Behövde rejält med sömn, jag sov inte så bra på planet hit till BKK. Men idag har jag inte haft några problem med att hålla mig vaken. Jag slog en lov runt MBK ida' me'. Köpte bl.a. Thaikarta till min GPS. Fick den på ett 4 GB minneskort till ett pris som hemma motsvara ett sådant minneskort. Brydde mig inte ens om att pruta. Jag var beredd på att det skulle betinga ett pris 3 gånger så högt. Låg 2 timmar vid poolen på eftermiddagen, det gjorde susen, en kall Singha i solstolen skömde inte ut sig heller. IOFS var det ingen sol idag, och den kalla nordliga vinden gjorde sitt...det var bara 34 grader på eftermiddagen...
Åt middag på "favvohaket" vid Pink Panther,
From BKK, Thailand, augusti 2008
den lite halvskumma thaiboxningsbaren. Men maten var som vanligt mycket bra, 7:- för en rejäl middag. Åkte därefter till Siam och promenerade runt ett par timmar. Det var en fotoutställning vid Central World; "Earth From Above" som var mycket sevärd. Promenerade till Templet vid "Erawan Bangkok Hotel" som är en liten trevlig oas i myllret. Även om jag inte bekänner mig till någon religion så ger dessa tempel mig en viss frid. 
Jag köpte en klocka på Ratchadamri Raod, 35 spänn fattigare blev jag...åkte tebax till Silom och åt ytterligare en middag...soppa med kött och grönsaker samt en skål ris hos killarna som lagar mat på trottoaren utanför Hägen-Dasz flådiga glasscafé på Si Lom Raod alldeles vid Sala Daeng BTS. 10 spänn gick den måltiden på. Efter det kännde jag att jag ätit färdigt för idag. Gick därefter mot hotellet, det var mycket folk i rörelse på Si Lom så jag tog mig tid att titta om det var något som kunde still min köplust; 2 trägrodor blev det...
Jalle och Lina satt vid en fiskrestaurang, jag slog mig ner hos dom en stund för en kall Chang. De hade precis lämnat hotellet för middag och jag var på väg till hotellet, trött efter den dag i hettan...det blev åtskilliga kilometer promenerande idag.
Inga bilder att ladda upp till beskådande än så länge eftersom jag inte har tagit många bilder. Men jag lovar att det kommer i morgon!

Inga kommentarer: