Translate

måndag, augusti 25, 2008

Måndag

måndag 25 augusti 2008 Bang Kwai, Thailand
Kära dagbok! Jag fick kämpa mig upp ur sängen idag, jag fattar inte det för jag sover som en gris. Bokstavligen. Men jag kom till frukosten strax efter 9 och det är ju normal tid. Solen gassade mest hela dagen och hotellet var översvämmat av thailändska skolungdomar fån någon engelskspråkig skola som ägnade sig åt lekar och jippon mest hela dagen. Och all konversation var tvungen att ske på engelska. Men på grund av värmen var det vätskepaus många gånger. Under en av pausarna pratade de om French Fries och snålvattnet rann till på mig. Så på lunchen slog jag till med FF, grillade kycklingvingar, vårrullar och sallad. Och för att riktigt markera at det var Osunda Matens Dag så petade jag i mig en öl till maten. Och det är inte ofta. I alla fall inte på lunchen. Men en kall Chang fick det bli och semesterns hittills dyraste måltid: 50 spänn. Men det var det värt. Marina och jag tog en Mai Thai på rummet “after beach” och på kvällskvisten tog vi en promenad till Cha Am Avenue där jag hämtade min tvätt och så blev det middag på Tom Yum Gung; Kycklingstay, stekt bläckfisk med thaibasilika, chili och ris.
From Cha Am, Thailand, Augusti 2008
Och även till middagen blev det öl, 2 Chang denna gången. Men det gick ner utan större problem. Kvällen avslutades i lobbybaren med ytterligare en Mai Thai. Så det kan bli.
Fru M ringde från BKK under eftermiddagen. Hon är ju numera fröken; hon ringde ju precis som jag hade kommit till Cha Am och sa att hon hade skilt sig och undrade var jag höll hus. När jag sa att jag var i Cha Am flög hon hit till Thailand dagen efter vårat samtal men hon stannade i BKK ett par dagar innan hon åkte till Pattaya där en kompis till henne har en lägenhet. Men nu var hon tebax i BKK och visste inte hur länge hon skulle stanna där. Men jag bad henne kolla ett hotell åt mig i BKK som ligger på Si Lom som lär vara OK. Hon bor i en lägenhet som hon hyr på “Sukhumvitten” nånstans. Kan var bra att ha henne på avstånd till hon fått lugnat ner sig lite. Men hon hade hyrt en bil och lovade att plocka upp mig på busstationen om jag kommer till BKK ett par dagar innan jag åker hem. Så om vädret tillåter så blir det 2 dagar i BKK. Men jag har inte klurat ut hur vädret skall vara om jag skall åka härifrån. Det kunde ju vara skönt att få lite solbränna på kroppen innan man visar sig hem. I BKK har det ju regnat idag. Det har det INTE gjort här… Men det är ju alltid läge att åka till BKK; shopping och maten. Men min resväska är redan astung och så fullknökad med saker att de inte går att köpa mer saker. Men det har jag sagt förut också… Så jag får se; det suger lite i BKK-tarmen. Men det gör det alltid. Nästa gång jag åker ensam till Thailand så skall jag stanna i BKK hela tiden. Det är verkligen inte fel.
Soligt hela dagen,
From Cha Am, Thailand, Augusti 2008
37.4 grader kl 13, 31.2 grader kl 17.30. 26,5 grader kl 23.10. Luftkonditioneringen funkar utmärkt på hotellet.

Inga kommentarer: