Translate

lördag, augusti 23, 2008

Lördag

lördag 23 augusti 2008 Bang Kwai, Thailand
Kära dagbok! Igår kväll så var det trådlösa nätverket nere här på hotellet. Det gick inte att få någon kontakt med det. Så det blev inget med uppladdning av bilder från middagen med franskarna. När jag för en gång skull hade kameran med mig och tog några bilder. Men så är det. Jag dröjde mig kvar länge vid frukosten idag och pratade med de andra svenskarna på hotellet. De hade varit i norra thailand och gift bort sin son/broder. Och nu var de här och vilade upp sig. Men den större delen av dagen spenderades poolside. Lunchen åts på Little Shop tillsammans med Marina och hennes föräldrar. Det var trevligt med lite svenskt sällskap. Det visade sig att Marina och jag hade en del gemensamt; hon är uppvuxen som granne till Marie O. i Bäck, Västerlanda och varit ihop ett par år med min gamla kompis på Hönö. Världen är liten. Vi åt även middag tillsammans på Mermaid på kvällen. Det var en trevlig dag. Tyvärr åkte franskarna hem lite för tidigt tyckte jag. 
Jalle ringde från Koh Samui, de hade det bra där och åker till BKK på onsdag för att avsluta med lite mera shopping innan de åker hem fredag. Förmodligen åker jag till BKK på torsdag för 2 dagar shopping och gatuflanerande innan hemresan på söndag. Men det ger sig. Jag bad M. att kolla ett hotell på Si Lom som jag tänkte bo på i så fall men jag har ju lyckats med konststycket att slarva bort lappen med telefonnumret och mail-adressen till hotellet i fråga. Men det löser sig nog. Som det alltid gör.

Inga kommentarer: